SEO Pentru Mobil in Romania – Infografic by SilkWeb

Pentru ca se vorbeste tot mai mult despre efectul telefoanelor mobile asupra afacerilor care au o prezenta online, in 21 aprilie 2015 am scris despre faptul ca Google modifica pozitiile afisate pe mobile, iar azi ti-am pregatit o radiografie a optimizarii site-uri-lor din Romania pentru mobile si pozitionarea acestora in Google, dar si efectul asupra acelor pagini care nu au o varinata de design adaptata pentru aceste dispozitive.

De ce am facut acest studiu legat de optimizarea site-urilor pentru mobile si efectul acestora asupra pozitionarii lor in Google ?

In primul rand pentru a analiza in ograda noastra efectul noilor algoritmi Google asupra paginilor optimizate sau nu pentru dispozitivele mobile, pentru a vedea real diferentele de pozitii a cuvintelor cheie in Google si pentru ca cineva trebuie sa faca aceste lucruri si pe Romania.

Din pacate multi din cei care sunt implicati in acest fenomen numit SEO sau publicatii care trateaza subiecte legate de online, tehnologie si afaceri (bloguri, ziare online si offline, diferite comunitati) preiau, comenteaza si promoveaza doar sursele de afara.

Analiza a fost indreptata asupra magazinelor online. Astfel ca si cele 10.688 de cuvinte cheie alese au fost din zona de ecommerce, din toate categoriile de interes comercial, mai putin nisa speciala pentru adulti.

Astfel am identificat 74.162 de domenii unice pozitionate in top 50 pe google.ro.

  • 33,538 (45%) din site-uri care nu au versiune de mobil.
  • 12 – Diferenta medie intre pozitia pe mobil fata de pozitia pe desktop, pentru site-urile care nu au versiune de mobil
  • 45,024 – 61% din site-uri au cel putin un cuvant pentru care sunt pozitionate mai slab pe mobil fata de desktop
  • 28,164 – 38% din site-uri care apar in rezultatele pentru desktop, dar nu apar in rezultate pentru mobil
  • 52% din site-urile care apar in top 10 Google pe descktop nu au versiune de mobile

Multe magazine online investesc bani in SEO si au rezultate bune, dar totusi pierd comenzi online venite de pe mobile, pentru simplu fapt ca design-ul nu este adaptat pentru aceste dispozitive.

Aceste analize au fost realizate cu ajutorul aplicatiei noastre MintMetrics, care inca pentru scurt timp este in teste si cu acces gratuit pentru cei interesati de monitorizarea campaniilor de marketing organic si analiza concurentilor.

Afla in continuare daca merita sa investeti in optimizarea site-ului tau pentru mobile si vezi acest efect din punct de vedere SEO.

seo_mobil_infografic

Tu ai o versiunea de mobile pentru magazinul / site-ul tau ? Monitorizezi pozitionarea in Google pe desktop, dar si pe mobile ? Poti sa spui ce informatii de acest gen te-ar mai interesa printr-un simplu comentariu la acest articol.

Articol preluat de pe site-ul SilkWeb.

Distribuie articolul:

Lasă un comentariu